Педагогічна лабораторія

  2018
  9 жовтня викладач-методист Карманов М.І. провів заняття Школи викладача-початківця за темою: «Особливості вкладання НМК дисциплін». Навчально-методичний комплекс – це система засобів навчання з конкретної дисципліни, метою якої є реалізація освітніх і виховних завдань, сформульованих навчальною програмою.
    Призначення НМК -  забезпечити цілісний навчальний процес з певної дисципліни в єдності цілей навчання, змісту, дидактичного процесу й організаційних форм навчання. НМК - це сукупність нормативних та навчально-методичних матеріалів, необхідних для ефективного виконання студентами програми навчальної дисципліни. НМК має забезпечити основні етапи педагогічного процесу − надання навчальної інформації та її сприйняття, набуття, закріплення й удосконалення знань, умінь і навичок, їх застосування й контролю та основних функцій освітнього процесу − освітньої, виховної та розвиваючої.

 

 
   
    5 жовтня
викладачем Ошегою Т.М. було проведено відкрите заняття у групі ЕТМ-16 з дисципліни „Теоретичні основи електротехніки”. Тема заняття: «Розрахунок електричних кіл методом вузлових потенціалів».

  Заняття проводилось за чітко розробленим планом, складеним відповідно до програми предмету. Протягом заняття викладач дотримувалась усіх принципів навчання, а саме, принципу свідомості й активності студентів.
   Основну мету заняття було досягнуто: формувати навички розрахунку складних ланцюгів, де студенти мали змогу перевірити самі себе. Опитування студентів допомогло активізувати опорні знання. Під час заняття застосовувався роздатковий матеріал - картки з індивідуальним завданням, наочність - схеми, що дало змогу студентам показати хорошу результативність та високий рівень володіння теоретичним  матеріалам та вмінням його застосовувати на практиці.
  
 3 жовтня  викладач-методист Бігун С.С. у гр. ФБС-ОП-18 провела відкрите заняття з хімії за темою: «Генетичний зв'язок між вуглеводнями».
  На занятті були використані такі інтерактивні засоби навчання, як презентація та метод навчальних проектів. Заняття унаочнювала яскрава мультимедійна презентація, яка значно полегшувала сприйняття студентами нового матеріалу.
 Також викладач використовувала активні методи навчання: «мозковий штурм», робота з опорним конспектом лекції та робота з довідковою літературою.
 Студенти на занятті були зацікавлені та брали активну участь при виконанні завдань.
 
  Творчий доробок видатного українського кінорежисера і письменника Олександра Довженка посідає особливе місце у скарбниці вітчизняного та світового мистецтва. Фільми його заполонювали глядача силою народності, глибиною думки й почуття. Він художник великої епохи, він мислив масштабами століть і тисячоліть.
   6 червня викладач Обозна А.І. провела відкрите заняття у групі ОП-ФБС-17 з української літератури на тему: «О.Довженко. Загальний огляд творчості. Кіноповість «Зачарована Десна».
   Заняття було насиченим, цікавим та пізнавальним. Студенти були залучені до різноманітних творчих завдань: розробка і захист презентацій, пошук цікавих фактів життя О.Довженка, інтерактивні вправи «Асоціативне гроно» та «Мікрофон», проблемні питання, написання віршів, виставка ілюстрацій до кіноповісті, участь у обговоренні.
 Вдало підібрані види робіт допомагали прищепити любов до творчості українського Мікеланджело, показати вплив народної творчості, трудового оточення на розвиток таланту і формування світогляду письменника, розвивати уважність студентів при читанні автобіографічних творів та виховувати любов до землі, на якій народився. Перегляд відео «О.Довженко: перший поет кінематографа» та уривок із фільму «Земля» допомогли краще зрозуміти, якою особистістю та людиною був митець. Аналіз автобіографічної кіноповісті «Зачарована Десна» показав, чому для нього такими близькими завжди були прості люди і природа рідного краю, що він на все життя залишився «здивованим маленьким хлопчиком з широко розкритими зеленими очима».
  
   6 червня викладач Сіряченко Ю.О. провела відкрите заняття у групі ЕК-17 з іноземної мови на тему: «Інструменти та обладнання»
  Заняття було присвячене вивченню нової лексики – назв та функцій різноманітних інструментів та техніці безпеки при роботі з ними. Реально оцінюючи потреби студентів у вивченні саме технічної складової, викладач намагалася наблизити вивчення англійської мови до реалій, з якими студенти можуть зіткнутися у майбутній професії.
 Викладач обрала оптимальне поєднання методів та засобів навчання для реалізації змісту заняття та намічених на занятті навчально-виховних завдань. Також особливу увагу було приділено аудіюванню.
 

Не так важливо вчити учнів,

як потрібно створити ситуацію,

 в якій вони просто не можуть

 не вчитися і робить це із задоволенням.

 К. Роджерс

Сучасне заняття з біології – це творча лабораторія, оскільки процес пізнання живої природи та життєдіяльності живих відкритих саморегулюючих систем неможливий без використання творчих завдань, проведення експериментів, досліджень, використання методів проблемного навчання.

16 травня викладач Вартанова О.В. у гр. ТР-АКТ-17 провела відкрите заняття з біології на тему: «Вивчення модифікаційної мінливості». Лабораторне заняття проводилось у польових умовах на відкритому просторі. Одним із засобів стимулювання творчого розвитку студентів було використання системи творчих завдань експериментального та пошукового характеру.

Вивчення навчального матеріалу в живій природі дозволяє розвивати та закріплювати навички користування дослідницькими приладами. Вільний мовний обмін думками активізує мислення студентів природним способом. Безпосередні спостереження за природними явищами у довкіллі під керівництвом викладача формують у студентів відповідальне ставлення до екологічних проблем, усвідомлення наукових основ гармонії в природі.

Студенти спостерігали складні взаємозв’язки у живих системах, вивчали динаміку розвитку різноманітних природних комплексів та їх значення. Після роботи на природі методом „мозкового” штурму студенти узагальнювали побачене та розв’язували запропоноване завдання, проводили обробку отриманого матеріалу. Викладач був непомітним координатором і контролером студентської діяльності.

 

    Нагальна потреба сьогодення – формування педагогічних працівників, які були б не лише компетентними фахівцями, а й прибічниками впровадження інноваційних систем, оволодіння новітніми інноваційними технологіями, професіоналами, готовими до постійного фахового вдосконалення.
  16 травня відбулося підсумкове заняття Школи викладача-початківця. Зорієнтувати викладача-початківця в освітньому процесі, надати практичну допомогу в оволодінні його основами, допомогти у соціально-педагогічній адаптації до обраної професії – головна мета «Школи викладача-початківця». Саме Школа викладача-початківця дає змогу практично ознайомлюватися зі своєю професією, набувати потрібних умінь і навичок у справі навчання й виховання студентів.
  У системі безперервної освіти педагога етап професійного становлення викладача-початківця посідає важливе місце. Для якісного забезпечення процесу становлення молодого педагога методичним кабінетом розроблена єдина програма, в якій передбачено такі напрями діяльності:
-              поглиблення психолого-педагогічних знань, вивчення директивних документів, нормативних та інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України;
-              поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів;
-               ознайомлення з підходами до виховного процесу, до формування всебічно розвиненої особистості на основі традицій національного виховання та особистісно-зорієнтованої концепції освіти.

24 квітня викладач-методист Новікова А.М. провела заняття «Школи викладача-початківця» за темою: «Основні тенденції освіти майбутнього». Були визначені інновацій в освіті та спроба спрогнозувати зміни в освіті протягом наступних десятиліть. Найцікавіший прогноз на найближчі роки:

 - Масове онлайн-навчання - онлайн-навчання буде давати більшу частину необхідних базових професійних знань.

 - «Навчання навпаки» - суть у тому, щоб слухати теоретичний матеріал вдома, а завдання виконувати в навчальному закладі.

 - Обмін досвідом - збільшує продуктивність, а рідний навчальний заклад не так приїдається.  

 - Індивідуальна система освіти - сучасні експериментальні системи пропонують використовувати комп’ютери, щоб побудувати особисту модель освіти для кожного студента.

              - Навчання у вигляді гри - буде здаватися, що студент тільки грається, а насправді – вивчає щось нове.
     

Креслення - предмет, при вивченні якого студенти знайомляться з широким колом технічних понять. Знання з креслення полегшують вивчення багатьох інших загальнотехнічних предметів, бо креслення є одним з головних носіїв технічної інформації, без якої не обходиться жодне виробництво. Умовами успішного володіння технічними знаннями є вміння читати креслення, знання правил їх виконання та оформлення.

18 квітня викладач-методист Стрижкова Л.В. у гр. АКТ-16 провела відкрите заняття за темою: «Креслення деталей. Ескізи». Заняття проведено на високому рівні з використанням інформаційно-комп'ютерних технологій; всі етапи заняття супроводжувалися показом слайдів.

Поставлені цілі і завдання досягнуті. Запланований обсяг роботи виконано повністю. Контроль і корекція знань студентів здійснювалася на всіх етапах заняття. Використання яскравої презентації сприяло зацікавленості, позитивної емоційної налаштованості, дозволило зробити заняття яскравим, насиченим, повним і це, в свою чергу, активізувало діяльність студентів. 

    11 квітня викладач-методист Стрижкова Л.В. та викладач Кузьменко Є.А. провели заняття Школи педагогічної майстерності з теми: «Методика проведення бінарних занять». Використання викладачами занять такого типу дозволяє студентам краще засвоювати програмний матеріал, сприяє систематизації та інтенсифікації освітньої діяльності.
    На занятті було продемонстровано міжпредметні зв’язки з дисциплін технічна механіка та креслення, показано зв’язок теми «Зубчасті передачі» з токарною практикою. Творчість двох педагогів дозволяє сформувати у студентів креативну компетентність, вміння перенести знання з однієї галузі в іншу, що забезпечує формування наукового світогляду. В ході заняття було продемонстровано можливість використання презентації, фрагменту відео,  довідкової літератури для підбору параметрів шпонок, показано практичне використання набутих знань при виконанні креслення передачі за допомогою графічного редактора.
   Таким чином, бінарна технологія заняття дозволяє перенести теорію в практику, а формування умінь і навичок підняти на рівень осмисленої, навчальної діяльності. При цьому досягається єдиний підхід до розгляду проблем, що виникають і єдності вимог до студентів в процесі їх навчальної діяльності.
   

4 квітня викладач Шокало Г.О.  у гр. ОП-ФБС-16 провела відкрите заняття з іноземної мови за темою: «Україна в світі». Викладачем продемонстровано добре володіння навчальним матеріалом, вміння організувати та зацікавити студентів, вміле застосування відповідних форм роботи та наочних матеріалів.

 Заняття побудовано відповідно до класичної схеми, продемонстрована самостійна робота студентів, проведено аудіювання за темою заняття, робота з граматичним матеріалом, опрацювання відповідного лексичного базису, а також перегляд презентацій. Під час проведення заняття простежувались міжпредметні зв’язки з історією, культурологією та географією.

 Впродовж заняття були застосовані різноманітні наочні матеріали: мапа України, країнознавчий матеріал, презентації студентів, лексичні вправи та аудіоматеріал з носіями мови, що демонструвалися з використанням сучасних технологій в навчанні.

 Загалом заняття проведено з використанням сучасного навчального матеріалу і заслуговує на схвальні відгуки.

2 квітня викладач Карманов М.І. у групі ЕК-16 провів відкрите лабораторне заняття з дисципліни «Теорія електричних та магнітних кіл» за темою «Перевірка законів Кірхгофа в багатоконтурному колі». Обраний тип заняття відповідав його дидактичній меті, а саме – закріпленню на практиці вивченого матеріалу.

Протягом заняття у формі словесно-практичного спілкування викладач розвивав технічне мислення та самостійну активність студентів, формував вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати та робити висновки. Студенти продемонстрували достатні теоретичні знання, показали і практичні вміння складати та досліджувати навчальні електричні кола, вміння охайно оформлювати навчально-технічну документацію відповідно діючих нормативно-технічних документів.

29 березня викладач-методист Колеснікова В.В. провела відкрите заняття «Школи педагогічної майстерності» з теми: «Методика проведення занять з використанням брейн-стормінгу».

Викладач продемонструвала досвід практичного застосування методик активного навчання. Брейн - стормінг або мозкова атака – продуктивний спосіб висування нових ідей. Іноді доволі складна проблема, що не вирішується традиційними способами, несподівано отримує оригінальне рішення методом брейн - стормінгу. У спеціально створених умовах студент "проробляє" найрізноманітніші життєві ситуації, які дають йому змогу сформувати та відстояти свою позицію.

Такий метод використовується  для тренування та розвитку  творчого  мислення студентів, формування відповідних  практичних умінь та нави­чок. Він стимулює і підвищує інтерес до занять, активізує та загострює сприймання навчального матеріалу.

   
   Перехід України до ринкової економіки зумовлює зростання потреби у страховому захисті суб'єктів ринку. Наявність такої потреби та можливість її задоволення характеризують рівень розвитку економіки країни, дають уявлення про захищеність юридичних і фізичних осіб.
Створення системи захисту інтересів громадян, підприємців, держави, підтримання стабільності суспільства неможливе без ефективного функціонування ринку страхових послуг – страхового ринку.
  21 березня викладач Резнік О.В. провела відкрите заняття у гр. ФН-15 з дисципліни «Страхування» за темою: «Страховий ринок» з використанням презентацій та доповідей студентів, сучасних ТЗН.
Мета заняття:
- сформувати у студентів розуміння страхових відносин на страховому ринку, засвоїти організаційну структуру страхового ринку України;
- сформувати здатність самостійно мислити, ідентифікувати та аналізувати страхові відносини, приймати відповідні рішення.

 
      20 березня  викладач-методист Голуб Г.Г. провела заняття «Школи викладача-початківця» з теми: «Психолого-педагогічні аспекти організації сучасного заняття».
 Сучасне заняття спрямоване на те, щоб кожен студент збагнув себе як самодостатню особистість. Для цього потрібно віднайти таки форми організації навчального процесу, які б активізували його емоційну та інтелектуальну діяльність. Саме тому основні тенденції розвитку сучасного заняття вимагають дотримання не лише навчально-предметного, методичного змісту освітньої діяльності, а й психолого-педагогічного. Викладач повинен бути не тільки професіоналом, а й застосовувати освітні технології: колективної та групової діяльності; диференціації та індивідуалізації навчання тощо.
 Сучасне заняття повинно охопити увесь комплекс методів активізації пізнавальної діяльності студентів від репродуктивного до дослідницького. Для цього необхідно: створити атмосферу зацікавленості; використовувати різноманітні форми і методи навчальної діяльності; використовувати різнорівневий дидактичний матеріал; заохочувати студентів до пошуку найбільш раціональних способів розв’язування поставленої задачі; створити умови для самостійної роботи, природного самовираження студента.

16 березня викладач Ошега Т.М. у групі ЕТМ-16 провела відкрите заняття з дисципліни «Теоретичні основи електротехнік» за темою «Розрахунок простих електричних кіл».

  Прийоми мотивації та організації навчальної роботи студентів упродовж заняття сприяли розвитку в студентів інтересу до навчання, формуванню предметних та життєвих компетентностей. Заняття проведено відповідно до обґрунтованого, чіткого плану, складеного викладачем у процесі підготовки до нього. Активна робота студентів у ході заняття дозволяє зробити висновок про те, що  матеріал з теми засвоєно. Мету заняття досягнуто.

Заслуговує на увагу діяльність педагога, спрямована на  вироблення культури навчальної праці. Заняття відзначалося свідомою робочою дисципліною.

23 лютого викладач-методист Стась Т.О. провела відкрите заняття Школи викладача-початківця «Нестандартні ситуації при проведенні навчальних занять».
  Ситуаційний метод — це метод, у виборі якого головну роль відіграє ситуація. Він допомагає швидко й ефективно досягти накреслених завдань у наявних конкретних умовах. За складом ситуаційний метод комбінується з багатьох шляхів і способів. У ньому переплітаються традиційні та нові шляхи, способи, ідеї.        Метод дозволяє обирати нестандартні рішення, тому його й називають нестандартним, творчим. Саме ситуаційним методом досягли значних успіхів у навчанні, вихованні і розвитку підростаючого покоління відомі педагоги-новатори В.Ф.Шаталов, М.П.Ґудзик, С.М. Лисенкова та інші.
 Структура і зміст даного методу змінюються від ситуації до ситуації. Метод базується на власному розумінні педагогічного процесу, його баченні і тому є самостійним, творчим доробком педагога. Саме цей метод із застосуванням творчих форм навчання (презентації, фрагменти проектів, творчі письмові роботи, кросворди) презентувала Стась Т.О.

9 лютого викладач Мартич В.О. у групі АКТ-16 провела відкрите заняття з дисципліни «Електротехніка та електричні вимірювання» за темою «Електричні вимірювання». За допомогою презентації електровимірювальних приладів була детально розкрита тема електричних вимірювань.

Протягом заняття викладач акцентував увагу студентів на грамотних і повних відповідях, точних формулюваннях. 

     Показником пізнавальної активності і інтересу студентів до вивченого матеріалу було те, що вони поставили ряд запитань своїм одногрупникам, брали участь в обговоренні кожної демонстраційної схеми .

Результатом чого студенти самостійно зможуть застосовувати набуті знання та з легкістю працювати з електричними приладами.

   7 лютого викладач Мирошніченко Н.Є. у групі ПР-14 провела відкрите заняття з дисципліни «Програмування мовою Асемблер» за темою: «Арифметичні команди». Викладачем була раціонально, вдумливо і дидактично грамотно визначена основна мета  заняття, яка чітко випливає зі змісту  навчального матеріалу та несе в собі інформацію про кінцевий результат.
    Зміст заняття мав чітко виражену прикладну спрямованість і реалізувався переважно шляхом застосування практичних методів і форм організації заняття.        Викладач вміло проводила мотивацію навчальної діяльності студентів на всіх етапах заняття, що сприяло пробудженню їхнього інтересу до вивчаємої теми.
 
  6 лютого викладач-методист Карманов М.І. провів відкрите заняття «Школи педагогічної майстерності» з теми: «Методика проведення практичних занять». Практичне заняття – один з видів самостійної практичної роботи студентів, на яких шляхом проведення експериментів відбувається поглиблення і закріплення теоретичних знань, необхідних для майбутньої професійної діяльності.
   Практичні заняття є ланкою між теоретичною роботою на заняттях та виробничим навчанням.  В процесі виконання практичних робіт студенти поглиблюють знання та набувають уміння й навички, тому що розрахунки та формули, що мають загальний характер набувають прикладного значення. Основна мета практичних занять – формування уміння студентів учитися самостійно, тобто опановувати методами, засобами і прийомами самонавчання, планування та самоконтролю.

30 січня викладач Євсюкова Н.П. у групі ЕО-14 провела відкрите заняття з дисципліни «Електроустаткування підприємств і цивільних споруд» за темою: «Схема керування двома відкачуючими насосами». Зміст заняття повністю відповідав вимогам начальної програми. Кваліфіковано реалізовано такі принципи навчання: доступності; систематичності та  послідовності; міцності засвоєння знань, умінь, навичок студентів; 

  зв’язку навчання з життям; свідомості й активності студентів; емоційності навчання; а також принципи особистісно-орієнтованого навчання – розвивальної допомоги і «свободи вміння».
   Під час презентації  електричних приладів студенти продемонстрували високий рівень знань  читання різноманітних схем; досить самостійно застосовували набуті знання та уміння; чітко  розпізнавали техніки включення за зовнішніми ознаками. Презентації таблиць та схем передувала велика пошукова робота, що сприяла розвитку в студентів самостійності, допитливості, здатності встановлювати певні закономірності. До основних висновків студенти приходили самі, а викладач виступав у ролі консультанта, координатора, організатора .
 2017
  Однією з важливих умов міцності знань, умінь і навиків, які формуються у студентів, є здійснення міжпредметних зв’язків в процесі викладання навчальних предметів. 21 листопада викладач-методист Магода І.В. провела заняття у Школі викладача-початківця за темою: «Суть міжпредметних зв'язків, їх використання на навчальних заняттях».
  Вирішення проблеми міжпредметних зв’язків відіграє важливу роль при визначенні змісту, методів і організації процесу навчання. Особливо важливого значення набуває вона для вищих навчальних закладів І – ІІ рівнів акредитації, в яких навчально-виховний процес повинен будуватися на основі органічного поєднання загальної і професійної освіти.

В даний час постійно підвищуються вимоги до знання англійської мови. Розширюються зовнішньоекономічні зв’язки з іншими країнами. Технічні працівники від’їжджають на роботу за кордон. Престижні підприємства зацікавлені в тому, щоб їх працівники вільно володіли англійською мовою.
 10 листопада викладач Анікєєва Г.В провела в гр. ОП-ФБС-17 відкрите заняття  з іноземної мови на тему: «Біографія» за допомогою сучасних засобів навчання.
    Мета заняття – розвивати всі види мовної діяльності за допомогою проектної технології, формувати логічне мислення, розвивати творчість, виховувати культуру спілкування, формувати повагу та інтерес до вивчення англійської мови.
   7 листопада викладач-методист Бігун С.С. провела заняття Школи педмайстерності з теми: «Методика проведення лабораторних робіт».
  Ефективною формою організації навчального процесу у ВНЗ, яка ґрунтується на самостійній роботі студентів, є лабораторне заняття. Лабораторне заняття – форма навчального заняття, за якої студент під керівництвом викладача проводить експерименти чи досліди з метою підтвердження окремих теоретичних положень певної навчальної дисципліни, набуває практичних навичок роботи з лабораторним устаткуванням, обладнанням, обчислювальною технікою, вимірювальною апаратурою, методикою експериментальних досліджень.
  Основними завданнями лабораторних занять є: поглиблення та уточнення знань, здобутих на лекціях і в процесі самостійної роботи; формування інтелектуальних умінь і навичок планування, аналізу та узагальнення; опанування техніки тощо.
   Лабораторні заняття не лише закріплюють теоретичні знання, а й дають змогу студентові глибоко вивчати механізм застосування цих знань, оволодівати важливим для фахівця умінням інтелектуального проникнення у ті процеси, які досліджують на лабораторному занятті. Під впливом цієї форми занять у студентів виникають нові ідеї наукового і технічного характеру, які використовуються у курсових та дипломних роботах. Лабораторні заняття значною мірою забезпечують відпрацювання вмінь і навичок прийняття практичних рішень у реальних умовах виробництва.
  25 жовтня викладач Кузьменко Є.А. за допомогою сучасних ТЗН у гр. ОРА-15 та ОХЗ-15 провів попередній захист курсових проектів з технічної механіки.
 Курсова робота – важливий етап підготовки майбутнього фахівця у вищому навчальному закладі. Науковий рівень цих навчальних завдань, грамотність викладення матеріалу, правильність оформлення, вміння студента в процесі захисту обґрунтувати і довести правомірність наведених у роботі тверджень покликані розкрити рівень сформованості загальних та професійних компетенцій, набутих студентом у процесі опанування навчального матеріалу.
   Курсова робота – один із видів індивідуальної роботи студентів, метою якої є вироблення у студентів навичок самостійної роботи з науковими джерелами та оволодіння ними методикою досліджень, набуття компетенцій щодо визначення й аналізу наукової та практичної проблематики з певної галузі знань, узагальнення опрацьованого матеріалу, обґрунтовування своїх гіпотез та висновків, вміння розробляти й формулювати обґрунтовані пропозиції щодо удосконалення процесів, досліджених в роботі.

     27 жовтня викладач Огданська О.С.у гр. ТР-АКТ-17 за допомогою сучасних ТЗН провела відкрите заняття з дисципліни «Історія України» за темою «Українська державність в 1917 – 1921 рр. ». Метою заняття було поглибити та систематизувати знання студентів з вивчення теми : «Українська державність 1917 – 1921 рр.», приділивши велику увагу взаємозв’язку історії та сучасності, сприяти формуванню у учнів навичок самостійної роботи знавчальною та додатковою літературою, а також виховувати повагу до традицій боротьби українського народу за незалежність.

  27 жовтня викладачі іноземної мови технікуму відвідали в СНУ ім. В. Даля англомовний науково-методичний круглий стіл «Планування занять з англійської мови для професійного спілкування», що проведений в межах участі СНУ ім. В. Даля в міжнародному проекті «Англійська для університетів» викладачами кафедри іноземних мов та професійної комунікації інституту міжнародних відносин.
   В межах заходу було представлено доповіді випускників Літньої школи професійного розвитку викладачів англійської мови, організованої Британською Радою в Україні, стосовно сучасних підходів до вивчення, викладання та оцінювання рівня володіння англійською мовою на основі кращих практик Великобританії.        Відбулася англомовна дискусія в контексті вищезазначеної тематики.
  В межах підсумкового виступу визначено завдання щодо подальшого зміцнення взаємодії між освітніми закладами та розвитку освітнього потенціалу нашого регіону.

24 жовтня  викладач-методист Охріменко О.Д. провела заняття Школи викладача-початківця на тему: 

«Сучасні підходи до організації навчально-виховного процесу», де були розглянуті:

·  алгоритмізація процесу навчання;

·   індивідуалізація процесу навчання;

·    проблемне навчання;

·     навчання творчості.

У матеріалі з досвіду роботи викладач-методист наголосила, що використання алгоритмічного підходу в процесі навчання сприяє не тільки вдосконаленню форм і методів навчання, але й спрямованості навчального процесу на особистісний розвиток студентів, виробленню в них алгоритмічних навичок, які дозволяють формувати вміння самостійно опановувати знання.

   Курс нашої держави на створення професійної армії передбачає посилення військово-патріотичного виховання. У зв'язку з цим значно зростає роль військової підготовки у стінах навчального закладу. Військово-патріотичне виховання здійснюється передусім у процесі навчання, де в студентів закладається фундамент глибоких знань, формуються світогляд, національна самосвідомість.
     Однією з основних форм військово-патріотичного виховання є військово-шефська робота, яка полягає у проведенні спільних заходів з військово-патріотичного виховання молоді, виховання у неї громадянських почуттів і якостей. У цій ситуації надзвичайно зростає роль предмета «Захист Вітчизни» як складової частини військово-патріотичного виховання, спрямованої на підготовку молоді у теоретичному, практичному, фізичному і психологічному плані до майбутньої військової діяльності.
     Тому 18 жовтня в групах ОП-ФБС-17 та АТ-17 офіцери цивільно-військової служби м. Сєвєродонецька старший лейтенант Цибань А.О., лейтенант Тіщенко Ю.І., старший прапорщик Кожедуб Л.М. провели практичне заняття з дисципліни «Захист Вітчизни» за темою: «Призначення та будова автомату Калашникова. Розбирання АК».
Метою заняття було:
• формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його цінностей;
• виховання громадянських почуттів і соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи;
• формування прагнення до оволодіння військовими знаннями, відповідного рівня фізичної підготовки та витривалості;
• підвищення престижу військової служби, військова професійна орієнтація молоді.
Військова служба - це престижно!
 
  17 жовтня 2017 р. викладач-методист Ганжа С.А. провела заняття Школи викладача-початківця за темою: «Розробка навчально-методичного забезпечення навчальних дисциплін».
  На сучасному етапі, з переходом України до ринкової системи господарювання, змінами в усіх сферах суспільного життя, суспільно-економічні умови висувають нові вимоги до сфери освіти.
  Всі ці зміни в суспільно-економічному житті країни висувають нові вимоги до підготовки майбутніх молодших спеціалістів, що потребує переосмислення та вдосконалення самого процесу освіти, його практичної спрямованості. А це, у свою чергу, вимагає підвищення рівня педагогічної майстерності викладачів і належного методичного забезпечення навчально-виховного процесу. Навчально-методичне забезпечення є найважливішою умовою ефективності навчального процесу. Для забезпечення якості навчання у навчальному закладі необхідно звертати особливу увагу на систему планування та розробки навчально-методичного забезпечення в організації навчального процесу.
   Важливим компонентом навчання є не тільки набуття студентами системи теоретичних знань, але і практичних умінь. Велике значення при освоєнні навчальної дисципліни грає придбання конкретних практичних умінь, які переходять в стійкі навички. Одним із методів, що використовуються на заняттях для формування пізнавальної активності, є практична робота - процес, спрямований на закріплення знань, набуття вмінь та формування навичок. Практичні роботи сприяють вихованню у студентів працьовитості, розвитку самостійності.
  30 травня викладач-методист Карманов М.І. провів у гр.. ВОТ-15 відкрите практичне заняття з дисципліни «Теорія електричних та магнітних кіл» на тему: «Дослідна перевірка законів Ома в колах постійного струму». Практичні роботи - невід'ємна частина процесу навчання.  Виконання практичних робіт забезпечує формування умінь застосовувати теоретичні знання на практиці, озброює життєво важливими вміннями.

   23 травня відбулося підсумкове заняття Школи викладача-початківця, де були зроблені  висновки роботи протягом року та надані пропозиції щодо складення плану на наступний навчальний рік.
  Протягом навчального року молоді викладачі засвоювали різноманітні методи навчання, вивчали передовий педагогічний досвід, набували практичних навичок роботи зі студентами, вивчали використання сучасних засобів, а також нетрадиційних форм і методів навчання, нових педагогічних технологій.
   Досить актуальним у навчанні молодих викладачів залишається і відвідування відкритих  занять. Але не слід забувати, що однією з обов'язкових умов успішного професійного зростання молодого викладача є систематична самоосвіта.

***
Науково-практична конференція
  Складно собі уявити сучасне життя без досягнень науки. Саме завдяки їм людство у своєму науково-технічному розвитку пройшло шлях від перших спроб вивчення світу до космічних польотів у всесвіт. Наука не стоїть на місці, розвиваючись, вона вносить в наше життя все нові й нові технології, які служать на благо людству. День науки об'єднує праця багатьох творчих людей різних напрямків. Незважаючи на складність професії це нелегкий, але цікавий праця, а люди, що присвятили йому своє життя, це люди віддані і зацікавлені у кінцевому результаті своєї праці. 
   Щоб оцінити заслуги науки перед суспільством, в третю суботу травня в Україні Указом Президента України від 14.02.97 № 145/97 відзначається професійне свято науковців та працівників наукової сфери – День науки. 
18 травня в рамках відзначення Дня науки в технікумі була організована науково-практична конференція «Наука в житті та промисловості». Вітаємо учасників конференції та їх наукових керівників з вдалими, актуальними та цікавими виступами на конференції:
1.    Дерев`янкіна Аліна гр. ФН-БО-15 «Літак Мрія АН 225»  науковий керівник – Дворнік І.Л.
2.    Агафонов Вадим гр. ТР-АКТ-16 «Володимир Хавкін – білий зцілитель світу »    науковий керівник – Огданська О.С.
3.    Миронов Максим гр. ОХЗ-13 «Сучасні методи діагностики хімічного обладнання»  науковий керівник – Надточий А.Б.
4.    Гусаренко Кирило, Антонєвич Влад гр. ОРА-14  «Сучасні методи використання
підшипників різних виробників та методи технічного обслуговування та ремонту підшипників» науковий керівник – Кузьменко Є.А.
5.    Виноградов Володимир, Ломакін Семен гр. ПР-14 «Створення навчальної програми з устрою. Системний блок» науковий керівник – Скороход В.М.
6.    Широков Василь гр. ВОТ-13 «Проходження переддипломних практик» науковий керівник – Ганжа С.А.
7.    Степанов Дмитро гр. ЕАС-14 «Термоелектричні генератори» науковий керівник – Кобцева Л.В.
8.    Митарєв Данило гр. ВОТ-15 «Українські світочі фізики» науковий керівник – Голуб Г.Г.
9.    Саєнко Катерина гр. ФН-14 «Імідж соціально-відповідальної організації: вітчизняні особливості» науковий керівник – Колеснікова В.В., Кукушкіна Л.М.
10.    Бородавка Наталя гр. БО-14 «Оценка развития человеческого капитала как индикатор конкурентоспособности Украины»
науковий керівник -  Колеснікова В.В., Кукушкіна Л.М.
11.    П`ятко Ганна гр. ТОР-ТНР-15 «Сучасна новітня техніка у житті людини» науковий керівник – Ляскевич В.М.
12.    Бур’ян Віталій гр. ОРА-14 «Охорона праці в дзеркалі науки та техніки» науковий керівник – Мирошниченко А.А.
   З метою презентації, поширення і впровадження творчих досягнень педагогів відбулася виставка-презентація інноваційних методичних розробок та виставка наукової навчальної літератури та періодики у бібліотеці технікуму.
    Хочемо подякувати учасникам та науковим керівникам заходу за творчу працю і відповідальне ставлення до освітніх проблем нашого регіону. Бажаємо успіхів у плідній праці на ниві формування молодого покоління – громадян України ХХІ століття.
***
   
 
   Військова служба є дуже важливим для суспільства видом діяльності, який забезпечує сприятливі зовнішні умови для розбудови економічно сильної могутньої держави.
   В рамках військово-патріотичного виховання 19 квітня викладач Букрєєв Ю.М. провів відкрите заняття з дисципліни «Захист Вітчизни» у гр. ЕТМ-16 на тему: «Орієнтування на місцевості. Види переломів».
   Метою заняття було – навчити студентів основам орієнтування на місцевості, застосовувати магнітний азимут і компас, визначати сторони горизонту, визначати розташування цілей відносно орієнтирів, доповідати про своє місцезнаходження, наданню першої медичної допомоги.
***

«Здатність творити є великий дар природи;
Процес творення в душі, яка творить,
є хвилиною великого священнодійства»
В.Г. Бєлінський

19 квітня викладач-методист Ганжа С.А. провела для викладачів-початківців заняття Школи педагогічної майстерності за темою: «Педагогічна творчість, як складова педагогічної майстерності викладача».
Педагогічна творчість викладача формується під час практичної діяльності, але дуже важливо постійно аналізувати свою роботу, зіставляти її результати з надбанням психолого-педагогічної науки, критично оцінювати власні успіхи, шукати причини можливих невдач, поєднувати теорію з практикою навчально-виховної роботи. “Творчість – не професія, а ставлення до своєї праці ”.
Педагогічна творчість – завжди співтворчість викладача зі студентською аудиторією. Її інструментом є інша людина, а результатом – надбання студентами розуму, почуттів і волі. Це також наближення майбутнього фахівця до самостійної творчості та відповідальності.
***

  12 квітня викладач-методист Магода І.В. провела заняття Школи викладача-початківця за темою: «Використання дистанційного навчання в вищих навчальних закладах». Настала ера інформаційних технологій. Виходячи з того, що професійні знання змінюються дуже швидко, необхідно їх постійне вдосконалення. Дистанційна форма навчання дає сьогодні можливість створення системи масового безперервного самонавчання, загального обміну інформацією, незалежно від просторових поясів. Саме ця система може найбільш адекватно і гнучко реагувати на потреби сучасної освіти Виходячи з названих вище факторів можна зробити висновок, що дистанційне навчання увійде в 21 століття як найефективніша система підготовки та безперервної підтримки високого кваліфікаційного рівня фахівців.

**
     30 березня викладач-методист Колеснікова В.В. провела серед студентів ІІ курсу фінансово-економічних    спеціальностей відкрите заняття за темою:
                                    «Бізнес-ситуації: калейдоскоп альтернатив та оптимальне вирішення».
 З метою підвищення педагогічної майстерності,  практичному засвоєнню сутності кейс-методу та в рамках  проведення    Школи педмайстерності на заняття були запрошені викладачі-початківці.
    Методики сучасних ділових ігор дозволяють раціонально поєднувати професійний інтерес студентів до нових методів навчання, дух суперництва і колективізму. Кейс-метод вчить студентів діяти, приймати обґрунтовані рішення і веде до уміння брати відповідальність за прийняте рішення.

*
 
                                         
     27 лютого викладач-методист Бігун С.С. провела  заняття Школи викладача-початківця за темою:
        «Перевернене навчання – ключова тенденція освітніх технологій сучасності».
Перевернене навчання - це педагогічна модель, в якій типова подача лекцій та організація домашніх завдань міняються місцями.
     Викладачі-початківці розглянули незвичайну сучасну освітню технологію, її сутність та форми застосування у навчальній діяльності. Під час заняття зробили висновки, що «перевернене навчання» - це педагогічна модель, в якій типова подача лекцій та організація домашніх завдань міняються місцями.
*
 
  17 лютого викладач Обозна А.І. у гр. ОП-ФБС-16 за допомогою сучасних ТЗН провела відкрите заняття з української мови за темою: «Система частин мови в українській лінгвістиці. Самостійні та службові частини мови. Іменник як частина мови».
  Метою заняття було поглиблення знання студентів про іменник як частину мови, зміцнення практичних навичок, уміння використовувати правила на практиці, виховання мовлення та пізнавальний інтерес до рідної мови.
*
 

14 лютого викладач-методист Стась Т.О. провела відкрите заняття Школи педагогічної майстерності за темою: «Методика проведення занять узагальнення та систематизації знань» на прикладі теми з фізики «Молекулярна фізика. Газові закони» у гр.ТР-АКТ-16.

Метою заняття було поглиблення уявлень студентів про молекулярну фізику, про практичне застосування молекулярних явищ, систематизація знань з теми, підготовка до контрольної роботи,  а також виховання відповідального відношення до навчання.


*
 
   

   3 лютого 2017 р викладач  іноземної мови Сіряченко Ю.О. підготувала та  провела за допомогою мультимедійного обладнання в інтерактивній формі відкрите заняття з англійської мови зі студентами гр. ПР-15 за темою:
«Інтернет залежність». 
 Під час заняття за допомогою відео сюжетів була розкрита дуже актуальна у сучасному суспільстві тема, продемонстровані навички володіння розмовною англійською мовою, творчі  та навчальні здібності студентів.

     
 
   
   

*
   

 22 листопада викладач-методист Голуб Г.Г. провела заняття Школи викладача-початківця за темою:
«Робота над формуванням особистості, як складова навчального процесу».
    Інноваційною складовою, в умовах впровадження в навчально-виховний процес компетентно орієнтованого підходу, стає система формування успішної особистості, яка покликана створити умови для розвитку інтелектуальних ресурсів, які людина реалізує у своєму житті й завдяки яким сама реалізується, щоб бути конкурентоспроможним фахівцем на сучасному ринку праці.
 *
 
 Педагогічна майстерність – це високе мистецтво навчання і виховання, що постійно удосконалюється, доступне кожному педагогу, в основі якого лежать професійні знання, уміння і здібності. Тому організація безперервного удосконалення фахової майстерності та підвищення професійної компетентності педагогів займає велике значення у педагогічній діяльності.
  16 листопада для викладачів спецдисциплін було проведене заняття «Школи педагогічної майстерності» яке підготував викладач-методист Карманов М.І. на тему : «Методика проведення практичних та лабораторних робіт».
*
 

7 листопада викладач-методист Стрижкова Л.В. провела заняття Школи викладача-початківця для викладачів спецдисциплін за темою: 

«Вимоги ЄСКД до графічних документів», 

де були наочно розглянуті та проаналізовані оновлені вимоги Єдиної системи конструкторської документації по розробці, оформленню і обігу графічної документації.

*
 
   25 жовтня викладач-методист Охріменко О.Д. провела заняття Школи викладача-початківця за темою: «Використання індивідуальних форм роботи при вивченні навчальної дисципліни»,  де звернула увагу молодих викладачів на необхідність індивідуального підходу до кожного учня та розглянула декілька різноманітних форм та методів індивідуального навчання.
 *
 
   12 жовтня викладач-методист Новікова А.М. підготувала та провела Школу викладача-початківця за темою: «Організація та проведення виховних годин» у формі нетрадиційного заняття, де були розглянуті психологічні та вікові особливості проведення виховних годин для студентів технікумів.
*
 
  27 квітня викладач-методист Ганжа С.А. підготувала та провела заняття Школи викладача-початківця на тему:
«Студентська обдарованість, її вияв та стимулювання», де були розглянуті види та форми студентської обдарованості та шляхи її розвитку та стимулювання у технікумі.
*
 
 
  22 березня  для педагогів технікуму були проведені педагогічні читання на тему: «Інтерактивні методи – засіб активізації навчального процесу», які підготували та провели за допомогою мультимедійного обладнання  викладачі-методисти Колеснікова В.В. , Охріменко О.Д. та методист Лебедєва Н.Ю.

   Процес навчання вимагає напруженої розумової праці та власної активної участі в ньому. Використання інтерактивних методів навчання допомагає активізувати навчальний процес та зробити навчання цікавим.


*
 
   16 березня викладач-методист Карманов М.І. підготував та провів заняття Школи викладача-початківця за темою : «Лабораторні та самостійні розрахункові роботи, як метод поглибленого вивчення дисципліни».

   Сьогодення потребує підготовку молодших спеціалістів з доброю теоретичною підготовкою, ґрунтовними знаннями особливостей та практичними вміннями роботи з обладнанням. Це означає, що основним завданням викладача є підготовка висококваліфікованих спеціалістів широкого профілю, спроможних до постійного творчого пошуку, до придбання нових знань та володіння навичками наукового підходу до вирішення завдань сучасного виробництва.
*
 
  24 лютого викладач-методист Стрижкова Л.В. підготувала мультимедійну презентацію та провела заняття Школи викладача-початківця за темою: «Стандарти ЄСКД при виконанні курсових та дипломних проектів», де були розглянуті загальні вимоги при виконанні курсових та дипломних проектів та проаналізовані найбільш поширені помилки при написанні та оформленні.
*
 
     9 лютого викладач-методист Голуб Г.Г. провела заняття Школи викладача-початківця за темою: «Розвиток і формування особистості у навчальній діяльності», де доповіла, що під час навчання необхідно всебічно вивчати індивідуально-психологічні особливості студентів і враховувати їх під час навчальної діяльності, що сприяє всебічному розвитку студентів.
 
 

11 листопада навчально-методичний кабінет підготував та провів для викладачів технікуму семінар за темою:

«Концепція національно-патріотичного виховання у навчальних закладах, особливості вивчення базових дисциплін у 2015-2016 навчальному році»,

де були розглянуті основні положення Концепції та методичні рекомендації щодо  особливостей викладання  базових дисциплін.



 
 28 жовтня методист Лебедєва Н.Ю. у формі круглого столу провела заняття Школи викладача-початківця за темою: «Як запобігти зриванню занять студентами» для того, щоб зрозуміти причини такого явища в житті викладача, як зривання заняття, а також спробувати зарадити подібній ситуації.

   Молоді викладачі-початківці потребують особливої уваги, доречних порад, невимушеного спілкування, щоб осягти таємниці педагогічної професії. Тому у технікумі впроваджуються методичні заходи, які проводяться для окремих груп, в яких викладачі об`єднані спільними інтересами і питаннями, де панує атмосфера відвертості, простоти і доброзичливості.
     Так, 5 травня для викладачів-початківців методистом Лебедєвою Н.Ю. було проведено круглий стіл за темою: "Проблеми методичної роботи викладачів-початківців - шляхи їх вирішення".
***

 

Електронні ресурси Класному керівнику                                                                                        
СЄЄРОДОНЕЦЬКИЙ ХІМІКО-МЕХАНІЧНИЙ ТЕХНІКУМ
ho - безкоштовний хостинг!